קי פור מי מנעולן

KEY4ME

סוגי קודן לרכב

Locksmith Quiz
מה סוג השירות שאתם צריכים?

קודן לרכב על סוגיו השונים מותקן ברכבים רבים ככמה שאמור לספק מיגון ברמה בסיסית. תפקידי כל סוגי קודן לרכב לשלוט על האימובילייזר ולנטרל את השבתת יכולת ההתנעה של הרכב.

ישנם סוגי קודנים לרכב אשר רוכבים על מערכת ההשבתה של אימובילייזר מקורי המותקן ברכב.

ליצירת הגנה סבירה ברכבים ישנים לעיתים יש צורך בהתקנת אימובילייזר, או קודנית לרכב עם עלוקה (מתעלקת על מחשב הרכב) שמציבה אתגר נוסף להתנעה על ידי מי שאינו מורשה.

נהוג כי סוגי הקודנים לרכב המופעלים בשיטת עלוקה מתוגברים בכספת אלומיניום המקשה על גישה לנטרול הפעלתו של המשבת הפועל דרך המחשב של הרכב.

כל סוגי קודן לרכב משולבים בצורה כזאת או אחרת במערכות האלקטרוניות של הרכב בין אם באמצעות המחשב או באמצעות אימובילייזר אחר.

מסיבה זאת מומלץ כי כל טיפול, ניטרול או ניתוק קודן לרכב או התקנת אימובילייזר קודן ייעשה על ידי איש מקצוע מומחה שמתמחה בטיפול והתקנת אביזרי רכב המשולבים במערכות אלקטרוניות של הרכב.
כגון מי שמתמחה בהתקנת חיישני רוורס או התקנת אימובילייזר קודן.

אז איזה סוגי קודן לרכב קיימים?

רוב הרכבים בכביש מצוידים באימובילייזר המופעל על ידי התחברות אלקטרומגנטית בין המפתח/השלט של הרכב ומיקום מפתח או מתג ההתנעה.

לעיתים, יש דרישה להתקנת משבת כפול ואז צריך להתאים סוגי קודן לרכב שפועלים אלקטרונית על מנגנון הפעלת הרכב.

סוגי הקודנים לרכב הבסיסיים,לרוב מותקנים ברכבים חדשים ורכבי ליסינג ברמות אבזור בסיסיות אשר כיום עוברים דרך מחשב הרכב. כדי לשפר את עמידות הרכב מפני התנעה של מי שאינו מחזיק במפתח ברכבים רבים מוסיפים קודנית שמפעילה משבת אלקטרוני נוסף על האימובילייזר המקורי. אימובילייזר משבת התנעה יכול להיות מנוטרל על ידי קודנית מספרים או על ידי קוד המצוי במפתח הרכב ומתקשר ישירות למחשב הרכב שמזהה את הקוד ומאפשר את ההתנעה של הרכב.

סוגי קודן לרכבים עם קישור למערכות התראה ואיתור

בסוגי רכב מסוימים, רכבי יוקרה לדוגמה, חברות הביטוח נוהגות לדרוש להתקין בנוסף לסוגי קודן לרכב רגילים גם אמצעי השבתה מתקדם עם קישור ישיר אל מערכות התראה והאיתור של חברות כמו איתוראן.

לצערנו, המקצועיות של גנבי הרכב היא מאוד גבוהה והם יודעים בקלות להתגבר על פעולת האימובילייזר וחלק מסוגי הקודנית לרכב.

יחד עם זאת, החברות המספקות את שירותי איתור הרכב מצליחות להטמיע ביעילות את אמצעי ההתראה ומעקב אחר רכב המצויד במנגנוני הגנה מפני גניבה של חברות אלה.

סוגי קודן לרכב מומלצים

רמת ההגנה מפני גניבה, סוג אימובילייזר וקודן הרכב והתחברות לחברת איתור הם כאמור חלק מדרישות חברות הביטוח.
לצד זאת בעלי רכבים רבים, מחפשים את השקט והשלווה, אם בשל מקום מגוריהם ואם בשל סוג הרכב שלהם ופונים להתקנת תוספת הגנה לרכב שלהם.

אנו ממליצים לבעלי רכבים שלא בטוחים כי רמת ההגנה שלהם מספקת גם אם חברות הביטוח אינן דורשות זאת.
לבדוק עם בעלי מקצוע המתמחים בהתקנת קודנית לרכב ולקבל ייעוץ לגבי סוג הרכב שלהם.

במקרים רבים תוספת קטנה של קודנית לרכב יכולה למנוע מבעל הרכב הרבה כאב ראש ולאפשר לו שקט נפשי.

נדגיש כי במכוניות קצת יותר ותיקות, בכל מקרה שבו מותקן אימוביליזר קודן אשר מתחיל לעשות בעיות אם בשל בלאי של לוח קודנית הרכב ואם בשל התרופפות חיבורים או אבדן המפתח.

מומלץ לא לנסות לנטרל את האימובילייזר באופן עצמאי כי הדבר עלול לגרור שיבושים בפעולת הרכב ומנגנוני ההתנעה.
בעיקר אם ברכב הישן שלכם מותקן אימובילייזר הפועל דרך מחשב הרכב (נכון לגבי מרבית הרכבים הנעים כיום על הכביש).

Scroll to Top
Call Now Button